Verenigd Ondernemersfonds neemt Van Wijngaarden over

Het Verenigd Ondernemers Fonds (VOF) heeft samen met ondernemer Dick Weijman metaalbewerkingsbedrijf Smit uit Abcoude overgenomen. Het is de derde transactie van VOF in korte tijd. In 2019 werden Drameco en metaalbedrijf Van Wijngaarden uit Houten overgenomen door VOF. Smit blijft een zelfstandige entiteit onder de vleugels van VOF. Weijman volgt oud-grootaandeelhouder Eric Meijer op als algemeen directeur.

Metaalbewerkingsbedrijf Smit te Abcoude bestaat 52 jaar en maakt complexe precisie-onderdelen van metaal en kunststof. Smit is uitgerust met een up-to-date hightech CNC-gestuurd machinepark en levert aan uiteenlopende industrieën zoals de bouwtoelevering, de luxe jachtbouw en machinebouw (voedselverwerking, eierverwerking, landbouwwerktuigen en verpakkingen). Het bedrijf kent een klantenbestand van ruim 100 bedrijven. “De continuïteit van Smit BV is gewaarborgd met deze overname. Ik kom los van de organisatie en Smit kan zich toespitsen op verdere groei. Door op diverse vlakken de krachten te bundelen met Drameco en Van Wijngaarden, kan Metaalbewerkingsbedrijf Smit nog meer toegevoegde waarde bieden aan haar klanten”, aldus oud-eigenaar Eric Meijer.

Lees het hele bericht op de website van het Verenigd Ondernemers Fonds.