Verkoop door de best passende partij

Uw bedrijf verkopen in 5 stappen

Download de gratis whitepaper

Inclusief 10 tips van de praktijkexperts

De wereld van bedrijfsoverdracht is voor veel ondernemers een doolhof. Van Corporate Finance Adviseurs, financiële instanties, verkoopmakelaars en zelfs platformen waar een ondernemer zelf de verkoop kan regelen; door de bomen ziet u het bos vaak niet meer. En dat is zonde, want als u ‘verdwaalt’ gaat dat vaak ten koste van een succesvolle bedrijfsoverdracht. Daarom helpen wij ondernemers bij het vinden van de juiste begeleiding tijdens de bedrijfsovername; volledig kosteloos.

Een goede adviseur voegt waarde toe

Bedrijfsoverdracht lijkt voor sommige ondernemers een proces wat ze zonder enige begeleiding kunnen uitvoeren. Maar in de praktijk blijkt dat een goede adviseur écht waarde toevoegt voor ondernemers. Het is voor ondernemers fijn om iemand naast zich te hebben die de taal van fusies & overnames spreekt en de goede vertaalslag kan maken. Maar de echte waarde komt uit de ervaring, een sterk netwerk en kennis van kopers die de meest geschikte adviseur heeft.

Hulp bij de selectie van de juiste adviseur

De verkoop van een onderneming is een emotioneel proces; voor sommige ondernemers voelt het alsof er een kind uit huis gaat. Voor de aankopende partij is het echter een strikt zakelijke transactie. Als ondernemer wilt u daarom een adviseur die niet alleen de scheiding tussen emotie en ratio kan aanbrengen, maar ook iemand die het netwerk en de ervaring in de specifieke bedrijfssector heeft.

Wij beseffen dat we niet voor iedere bedrijfsovername de meest geschikte adviseur zijn. Maar door onze jarenlange ervaring met fusies en overnames hebben wij een uitstekend beeld van de markt. Wij kunnen dus als geen ander adviseren over de meest geschikte adviseur.

Hoe werkt het?

Om de meest geschikte adviseur aan te bevelen, hebben we wat meer inzicht nodig over de onderneming en de verkoopfase waar deze zich nu in bevindt. Hiervoor plannen we een korte en vrijblijvende kennismaking in. Tijdens deze kennismaking bespreken we de huidige status van de onderneming en de stappen die nodig zijn om de meest geschikte adviseur te vinden. Neem contact met ons op via 020 – 520 65 56 om een vrijblijvende kennismaking in te plannen.

Aanbevolen Artikelen

[imagebox title=”Waardebepaling Bedrijf” image=”510″ link=”/voorbereiden-op-verkoop/”][/imagebox]

[imagebox title=”Informatiememorandum Opstellen” image=”512″ link=”/voorbereiden-op-verkoop/”][/imagebox]

[imagebox title=”Zoekprofiel opstellen” image=”515″ link=”/zoekfase/”][/imagebox]